söndag, december 17, 2006

Snacka om skrot i rymden

Hörde häromdagen att det fanns en viss risk för att krocka med skrot i rymden. Jag vet ett ställe där det garanterat finns skrot. Återvinningsstationen I2 i Karlstad. Igår körde jag ett lass diverse skräp som skulle tömmas just där. Jag höll på att bli tokig. Redan vid infarten var det kö. Bilar i rad med kärror fulla av skrot och skräp. Bara att vänta i kön. Efter lång väntan var jag äntligen uppe på rampen vid alla numrerade containrar. Det var trång och full med folk som sprang härs och tvärs med armarna fulla med brädor, pallar, dörrar, kassar och säckar. 7 personer upp på avsatsen. Alla fullt koncentrerade på sitt kastande. Jag fick ducka flera gånger och jag var helt inställd på att någon skulle gå rätt in i vår bil med en stock eller järnstång. Efter mycket trängsel var kärran tom. Kom knappt ut med bilen eftersom alla bara stannat med sin bil vid lämplig container. Det sista jag skulle göra var att kasta en hel påse med små batterier. Den sprack naturligtvis och batterierna for åt alla håll. Bara att krypa mellan bilarna och plocka batterier. Jag var helt slut när jag lämnade återvinningsstationen lördag förmiddag 16 decemer. Snacka om risk för viss skrotrisk i rymden. I Karlstad är den uppenbar.