fredag, november 03, 2006

Quillacollo

Sitter pa ett litet internetcafè pa en liten gata i staden Quillacollo i Bolivia. Kommer plotsligt pa att jag ska blogga. Har inte gjort det sedan valet. Fortog mig lite eftersom jag da bloggade varje dag. Ska forsoka komma igang igen och det kan ju passa en skon varm kvall i Bolivia. Eftersom spraket aven pa datorn ar spanska far jag klara mig utan prickarna over a osv. Idag har jag badat och solat sa jag ar alldeles rod pa ryggen. Annars ar det moten och studiebesok hela dagarna. Besoker ett fint litet barnhem har som jag engagerar mig i. Mycket intressant. Behoven ar enorma. Maten ar annorlunda. Mycket kyckling. De sma barnen vill prata med mig men eftersom jag ar dalig pa spanska sa funkar inte det. Da tar de fram bollen och sa sparkar vi boll. Da kan vi vara 10 stycken som springer runt. Just da beshovs inget sprak. Alla kan vara med pa lika villkor. Nu ska vi besoka nagra ungdomar som min tolk kanner. har ar klockan nu 21.15.