onsdag, mars 21, 2007

Snö och skidor mitt i Stockholm

Massor av snö och skidåkning mitt i Stockholm ikväll. Ja, jag vet att det låter som en skröna men det är sant. Ikväll tävlade världscupseliten i skidor i en sprinterfinal runt det kungliga slottet. De ryska, finska, norska och svenska hjältarna var på plats. Dahlberg, Andersson, Lind Joensson, Larsson osv... Kul att se dem i verkligheten. Jag kunde inte hålla mig utan var på plats. Så de åkte! Hängde på kravallstaket i kurvan där de rundade på Mynttorget. Klockan nio återvände jag med kalla fötter, öron och händer till mitt arbetsrum 25 därifrån i riksdagshuset. Själv har jag bara åkt 1,4 kilometer på skidor i vinter. Det hände i skidtunneln i Torsby. Annorlunda det också fast på ett annat sätt. I morgon är säkert all snö runt slottet bortforslat igen.