lördag, september 27, 2008

Bok- och Bilioteksmässan i Göteborg

Besökte Bok- och bilbioteksmässan i Göteborg i går. Det är lika roligt och intressant varje år. Det blir tungt också. Kan inte låta bli att köpa böcker. Vilka travar med böcker. Visst var det någon som pratade om det papperslösa samhället och att vi skulle läsa allt på dataskärmen. Det gör vi också men vi köper massa böcker också. Mässan blir större och större för varje år och fler och fler besöker mässan. Det är bra. För mig som kristdemokratisk kulturpolitiker är det en fröjd. Menar att läsandet är en grund i kulturen. Vi i alliansen vill också att barnen och ungdomarna ska läsa mer. Läsandet berikar språket och tanken. För övrigt deltog jag i tidningen Kristdemokratens monter på mässan där jag intervjuades om kristdemokratisk kulturpolitik. Direkt efter framträdandet svarade jag på frågor och diskuterade i Riksdagens monter. Det som besökarna diskuterade med mig var FRA, EU-fördraget, Fördelningspolitiken och vem det egentligen är som bestämmer. Riksdagen eller regeringen? Den frågan tänker jag inte ge mig in på i denna blogg. Jag ser redan fram mot mässan nästa år.

1 Comments:

At 8:30 fm, Blogger Eva Kihlström said...

Du är utmanad! Se http://evalution-tot.blogspot.com/2008/10/bloggutmaning.html

 

Skicka en kommentar

<< Home