tisdag, april 15, 2008

Årets händelse i Hjo. Eller?

I lördags kväll deltog jag i en klassfest på Hotell Bellevue i Hjo. Efter 35 år var det dags att mingla, äta och fotas med klass 9A som slutade grundskolan 1973. Det var spännande och intressant att träffa de gamla skolkompisarna. Från min gamla klass var mer än hälften med. Nu var det flera andra klasser med, de som gick ur skolan för 30 år sedan, för 25 år sedan, 20 år sedan och jag tror också för 10 år sedan. Jag eller rättare sagt vi "35-åringar" kände oss lite som veteraner i gänget. För många var det verkligen årets händelse i Hjo. Jag kände igen de flesta med några har förändrats med åren. Kanske jag själv eftersom flera blandade ihop mig med min fem år yngre bror som dessutom bor i Hjo. Hur ska jag tolka detta? Hur som helst kan jag konstatera några saker. Det har hänt mycket på 35 år men när jag pratade lite mer ingående med några kände jag igen stilen, uttrycken och funderingarna. Med andra ord ändras inte personligheten så mycket på 35 år. På resan hem, dagen efter festen var det med blandade känslor jag summerade klassfesten, men så är det väl alltid efter en nostalgikick.

1 Comments:

At 6:04 em, Anonymous Anonym said...

japp det var årets händelse i Hjo, nu väntar vi på nästa års händelse vilket blir när åke från blikstorp kommer till torget och säljer fröer och äppelmust.

 

Skicka en kommentar

<< Home