torsdag, mars 06, 2008

Perspektiv i Public Servicefrågan

Läser just nu Christina Jutterströms bok "Fri Television". I början av boken beskriver hon ett samtal vi hade i samband med riksdagens öppnande 2006. Detta var direkt efter valet. Hon frågade mig om jag trodde det skulle bli stora förändringar för SVT, SR och UR. Mitt svar var att jag inte trodde det. I boken beskriver hon sedan att jag inte visste att partiledarna beslutat om utredning om nya riktlinjer. Allt detta i boken. Nu beror det väl på vilket prespektiv man har i denna fråga. Jag tycker hon dramatiserat detta för mycket i sin bok. Hittills har det inte skett några större förändringar vad jag vet. Den enda skarpa förändringen vart ju en förkortad tillståndsperiod från sex till tre år. Knappast något som lyssnaren och tittaren märker. En utredning pågår nu och vi väntar på resultatet av den. När jag svarade henne 2006 hade jag ett längre perspektiv i tanken. Jag tror fortfarande att det inte blir så stora förändringar för Public Servicebolagen under denna mandatperiod.

1 Comments:

At 8:01 fm, Anonymous Anonym said...

Ja, troligen sa det ar

 

Skicka en kommentar

<< Home