fredag, oktober 10, 2008

Vad är det som händer på vänsterkanten?

Ska erkänna att jag blev lite överraskad häromdagen när jag hörde socialdemokraternas ledare Mona sahlin samt miljöpartiets språkrör i ett gemensamt utspel om en rödgrön allians. Nú skulle man minsann satsa gemensamt, gemensamma program, gemensamma kampanjer osv. Klart och tydligt hängdes vänstern av. De hade straffat ut sig själva. Vi inom den borgerliga alliansen gnuggade händerna av förtjusning. Ohly var arg som ett bi. Jag har ju inte inblick i hur man tänker på vänsterkanten men tydligen var Sahlin lite för snabb i handlingen. Inte bara jag var överraskad utan också den inre kärnan i socialdemokratiska partiet. Idag har tydligen Sahlin gjort en pudel. Nu ska det skrivas brev till Ohly. ( Låter gammaldags i dagens mediesamhälle) Vad säger nu miljöpartiet som tydligen sett fram mot eget mysande med sossarna? Häromdagen uttalade sig Ingvar Carlsson (fd statsminister) om att nuvarande regering hade ett dåligt ledarskap. Det går bara någon dag så visar sossarna hur deras ledarskap funkar. Kanske Carlsson ångrar sitt uttalande idag? Hur som helst tror jag inte vänsteralliansens aktier ökat i värde idag. ( för att anknyta till dagens händelser)