fredag, september 08, 2006

Landsförvisad eller?

9 dagar kvar till valet

Ta rubriken med en nypa salt. Jag menar inte så illa. Vill bara berätta att jag idag har besökt Hagfors kommun på min valturné genom länet. Uppställning med valbussen på parkeringen utanför lanthandeln i Råda. Bjöd folk på kaffe och samtal. Efter någon timme var det dags att åka vidare till Sunnemo. Stopp framför Konsum där. Inte så mycket folk i rörelse. Blev lite otålig, tog en bunt broschyrer och gick runt i byn och stoppade i dessa i brevlådor. Det var detta jag menade med rubriken. Att jag var ute på landet idag. Ikväll besökte jag tillsammans med lokala kristdemokrater i ungdomscaféet Upstairs mitt i Hagfors. Eldsjälen SL fick vitsippspris för sitt engagemang för ortens ungdomar genom arbetet med det drofria caféet. Kaffe och tårta och lite samtal med övriga frivilligarbetare, föräldrar och ungdomar. Dagens tema blir genom detta den ideella sektorns betydelse inte minst på landsbygden. Idag krånglade datorn vilket innebär att jag inte kunnat läsa inkommande mail. Glömde också ladda mobiltelefonen vilket gjorde att jag inte kunde använda den framåt kvällen. Vad utelämnad man blir av detta också. Också en anledning till dagens rubrik.