söndag, september 03, 2006

Bloggutmaningen! Om 4 saker av varje...

14 dagar kvar till valet

Igår fick jag en bloggutmaning av min bror på hans blogg. Upptäckte det när jag tittade in på hans sida. Det kan väl vara lämpligt ägna söndagen åt att fundera på de fyra låtarna eller de fyra filmerna. Mina svar på utmaningen finns nedan. Kanske det också kan säga något om mig som person inför valet den 17 september:

Fyra jobb jag haft:
Byggnadsarbetare
Pastor
Studiekonsulent
Utbildningssekreterare

Fyra filmer jag kan se om och om igen:
Gökboet
Sällskapsresan
Ben Hur
Det sjunde inseglet

Fyra låtar jag gärna hör:
If you leave me now – Chicago
Chanson d’amour – Manhattan Transfer
Ballade Pour Adeline – Richard Clayderman
Mustang Sally – Wilson Pickett

Fyra städer jag har bott i:
Hjo
Skövde
Partille
Karlstad

Fyra TV-serier jag gärna ser:
Pang i bygget
Morden i Midsummer
Antikrundan
Svensson Svensson

Fyra ställen jag vill åka till:
Kinesiska muren
Tokyo
Island
Rom

Fyra webb-sidor jag besöker dagligen:
Riksdagen.se
Kristdemokraterna.se
Aftonbladet.se
Expressen.se

Fyra favoriträtter:
Stekt fläsk och bruna bönor
Wallenbergare
Stekt fläskfilé med klyftpotatis
Ris och kyckling i currysås

Fyra ställen där jag trivs:
Hemma på Kanelvägen 15
Lilla Nygatan i Gamla Stan, Stockholm
Bryngfjordens golfbana
Arbetsrummet i Riksdagen

Fyra personer jag vill träffa:
Nelson Mandela
Carolina Klüft
George Bush
Angela Merkel

Fyra personer som jag vill utmana att svara på utmaningen:
Elisabeth
Martin K
Eva K
Martin S

2 Comments:

At 1:42 em, Blogger Eva Kihlström said...

Hej och hå! Utmanad från två håll... kan jag vänta lite innan jag tar din utmaning? Jag kanske har ändrat lite uppfattning om några veckor, man vet aldrig. Annars finns min första variant redan ute på "evaihjo".

 
At 10:09 em, Blogger kihlstrom said...

helt okej evak

 

Skicka en kommentar

<< Home