tisdag, augusti 29, 2006

Det gäller att hänga med i vattenfallen

19 dagar kvar till valet

Nu snurrar det på bra i valrörelsen, eller ska man våga säga att den forsar fram. Igår fick jag se ett pressmeddelande som berättade att vi kristdemokrater minsann kunde tänka oss att sälja ut det statliga bolaget Vattenfall. I morse läste jag samma sak i tidningen. Jag kände inte riktigt igen mig. Vattenfall har allt diskuterats i vårt parti men vad jag vet har vi inte sagt att vi vill sälja bolaget. Började fundera på vad jag skulle säga om media kontaktade mig i fråga. Drog mig till minnes att också Alliansen diskuterat samma sak och kommit fram till att Vattenfall och LKAB ska vara kvar som statligt bolag. Idag fick jag förklaringen och den är jag väldigt tacksam för eftersom jag vill behålla Vattenfall i statlig ägo. En av våra företrädare hade helt enkelt uttalat fel saker. Idag skickade han ut ett pressmeddelande där han tog tillbaka sitt uttalande om försäljning av Vattenfall något som alltså uppfattats som ett partiuttalande. Ordningen är återställd i vattenfallen.