torsdag, augusti 30, 2007

Skruvade slag på hål 8

I helgen var hustrun och jag ute på en 18-hålsrunda. När vi kom till hål 8 tittade någon fram i skogen till höger om banan. När jag skulle pegga upp var plötsligt plötsligt en äldre man mitt i banan där han gjorde gymnastiska rörelser. Han tittade hela tiden mot min utslagsplats. Jag ställde upp för att visa att jag tänkte slå. Då backade mannen sakta tillbaka in i skogen varifrån han kommit. Jag laddade, svingade och bollen for iväg. Otroligt nog rakt ut till höger i skogen ungefär där jag sett mannen. Skrek Fore! Mannen tittade fram bakom en gran. Hämtade ny boll, peggade upp. Sving. Pang. Boll två var iväg. Vart? Naturligtvis åt samma håll, skruv rakt ut till höger i skogen ungefär där mannen var. Fore! igen. Hustrun undrade vad jag sysslade med. Har aldrig slagit ut så i skogen på det hålet. Efter en stund kom mannen fram från granen för att prata en stund medans frun slog ett bättre slag från sin tee. Efter några frågor vandrade mannen sakta iväg in i skogen igen och vi kunde fortsätta vårt golfande. Efteråt undrade hustrun om jag försökte träffa mannen med bollarna eller om han hade någon underlig dragningskraft. Psykologi tror jag. Visst är det ganska ofta att bollen hamnar där man inte vill typ dammar, bunkrar eller skogen. Härmed varnas alla skogsvandrare att komma in mot banan från höger när Dan Kihlström ska slå.