torsdag, oktober 16, 2008

På väg till Berlin

Tillsammans med hundratals andra i Riksdagen är jag på väg till Berlin. Starten gick i Malmö den 1 oktober och vi går tillsammans. Idag har jag gått 133738 steg vilket motsvarar 545 kilometer. Idag passerar jag Naestved i Danmark. Det är tänkt att vi ska gå i mål i Berlin den 7 december men det lag jag ingår i hänger inte riktigt med riktkarlen så vår prognos är att vi når Berlin på Nyårsafton. Ändå är jag kvar som vanligt i Riksdagsarbetet. Det handlar om en gångtävling. Allt för att vi ska röra på oss mer. Det gäller att gå cirka 10000 steg per dag så kommer vi i mål i tid. Vandringen från Malmö till Berlin är fiktiv, bara ett sätt att mäta min prestation. Jag är impad av att vi nu i Riksdagen tillsammans gått 70 535 km eller 1,76 varv runt jorden. Själv går jag något varv runt Gamla Stan på kvällarna eller en runda i Skåre när jag är hemma.

2 Comments:

At 1:43 fm, Blogger Martin Kihlström said...

ni har inte funderat på att "ut och cykla istället"

hela riksdagen är ute och cyklar skulle det kallas. Och då tror jag vänsterpartiet skulle vinna.

mvh
martin

 
At 8:46 em, Blogger kihlstrom said...

Det blir väl nästa steg.....

 

Skicka en kommentar

<< Home