fredag, december 23, 2005

Ingen tomte i trädgården

Jag ställer inte ut någon tomte i trädgården i jul. Jag är rädd att den ska försvinna. Inte för att jag tror att tomten vandrar iväg eller att ett rådjur tar den med till skogen. Jodå, vi har faktiskt rådjur i trädgården ibland. Jag avstår tomten i trädgården för att slippa att den kidnappas av TBF, trädgårdstomtarnas befrielsefront. Flera rapporter har nått oss denna vecka att tomtar har försvunnit. Vissa har varit borta i flera år för att sedan plötsligt dyka upp i någon grannes trädgård. Vad jag förstår har befrielsefronten svårt att komma ihåg exakt plats för själva kidnappningen. Ur led är tiden. För en del är det svårt att få tag på en riktig tomte till julklappsutdelningen. Andra längtar efter att tomten ska kyssa mamma. En del blir av med familjetomten som alltid brukar stå i trädgården. Själv hittade jag inte någon tomtedress i stan idag, de var slut! Säg inte att TBF börjat stjäla tomtedressar också. Vad är nästa steg? Kanske vi måste diskutera en ny tomtelag i riksdagen under 2006? Hur som helst, viktigare än tomtens vara eller icke vara är att vi tar hand om varandra i jul. GOD JUL!

1 Comments:

At 9:51 em, Anonymous Agneta said...

På tal om tomtar...Mina tomtar brukar locka till skratt! Se dom på http://www.hemskapat.se. under övrigt! Välkommen dit/Agneta

 

Skicka en kommentar

<< Home