fredag, juni 16, 2006

Ge Sverige en chans till i fotbolls-VM

Har inte brytt mig så mycket hittills när det gäller fotbolls-VM. Igår kväll kom det sig dock att jag tittade på andra halvlek Sverige-Paraguay. Ville ge svenskarna en chans. Efter cirka 75 minuter av matchen var jag beredd att stänga av och gå hem.
0-0 igen? Trots allt hade svenskarna gott om chanser men bollen ville bara inte in i målet. Plötsligt nickade Ljungberg in bollen i mål. Ska erkännas att det var snyggt för att inte tala om hur nödvändigt det var. Inte undra på att han kallas frälsaren idag. Vilket liv det blev på stan. Ungefär som om Sverige vunnit VM. Men det fanns väl en så stark längtan efter ett svenskt mål. Nu har till och med jag vaknat till liv. Nu kommer jag ge Sverige en chans till i VM. Det innebär att jag kommer att titta på hela nästa match. Den blir till och med intressant eftersom det handlar om en rejäl fight med England.