fredag, april 07, 2006

Jag säger bara FBK!

Gårdagens ishockeymatch mellan FBK och HV71 kommer att gå till historien. Lagen måste tänka på oss TV-tittare. Så här får det väl bara inte gå till? Jag var helt slut efter matchen och då hade jag bara suttit i soffan framför TV:n. Eller suttit och suttit. SMS:en gick varma där även vi hemmavid försökte stötta FBK. Hann knappt att sätta mig förrän FBK gjorde mål i inledningen av matchen. Jaha, tänkte jag, är det så ikväll igen att Salo inte har koll på pucken. Men det hade han sedan. Matchen böljade fram och tillbaka. HV71 i ledning större delen av matchen. När det var fem minuter kvar gav jag upp i soffan. Men det gjorde inte FBK. En minut kvar och FBK hade kvitterat. Reste mig upp ur soffan för att koka en kopp kaffe. Kände att jag behövde det för att klara ytterligare en period. Hann bara resa mig så small det igen i slutsekunderna av ordinarie tid. FBK i final!!!!! Hemmalaget och publiken i Kinnarps arena var helt knäckta. Jag tyckte uppriktigt synd om HV71. Så snubblande nära en final ett de for runt på isen och tittade på klockan. Själv hade jag behövt lite lugnande efter matchen med det hade jag inte så det fick bli P1 på radion. Jag säger bara FBK. GRATTIS till ännu en final!