fredag, juli 07, 2006

Missade mig själv på TV?

Förra helgen var jag på kristdemokraternas riksting i Göteborg. Numera sänder SVT24 det mesta av debatter och tal från de politiska partiernas kongresser och riksting. Så också från kristdemokraternas. Jag anmälde mig på talarlistan i två debatter men missade faktiskt den andra. Detta var naturligvis mitt eget fel men det berodde på att jag missbedömde tiden på grund av utcheckning från hotellet jag bodde på. Dagen efter träffade jag en person som följt rikstinget via SVT 24. Personen såg och hörde hur man ropade upp mitt namn men jag dök inte upp i varken talarstol eller TV. Vilken miss! Detta noterade minsann TV-tittaren. Eftersom SVT 24 brukar sända programmen i repris tänkte jag se det hela men jag glömde bort det också. Kan man efter detta säga att jag gjorde bedriften att missa mig själv i TV? Det torde väl i så fall vara ganska ovanligt. Hur som helst kan jag konstatera att TV har en stor genomslagskraft när till och med tittare kommer ihåg att en enskild politiker missade sin talartid på ett helt vanligt riksting.