söndag, augusti 13, 2006

Nu är tapetseringen klar

Ganska många har den senaste tiden kommenterat och frågat hur det går med tapetseringen i hemmet. Nu är tapetseringen klar. Det var min äldsta dotter som fixade det! Varför berättar jag nu detta? Saken är den att Nya Wermlandstidningen var hos mig i mitten av juli och tog en bild på mig när jag gjorde vissa grundarbeten inför tapetsering av vardagsrum och matrum. Bilden och reportaget i tidningen gick ut på att ta reda på vad riksdagsledamöter och andra kända politiker gjorde på sommarledigheten. Sammanfattningen från mig blev att jag tapetserade även om bilden i tidningen visade att rev ned gamla tapeter. Sanningen är att jag är för otålig för att tapetsera. Jag har dock gjort förarbeten dvs nedriving av tapeter, spackling m.m. Själva tapetseringen har alltså gjorts av min äldsta dotter som är duktig med detta hantverk. Nu vet alla det. Rätt ska vara rätt säger jag som vill ha ett hederligare Sverige.