lördag, oktober 06, 2007

Musikalen Oliver i Säffle!

Bravo Säffle!
I går kväll var det premiär på musikalen Oliver i Säffle. Nästan fullsatt i medborgarhuset och god stämning. Cirka 80 personer! på scenen och förväntningar. Produktionen är ett nära samarbete mellan Säffle kommun och föreningen SäffleOperan. Storyn i musikalen är känd men det var ändå en fräsch och rolig påminnelse för minnet. Nu är ju jag ingen recensent men jag tycker att de agerande generellt gjorde bra ifrån sig. Det jag minns särskilt är de små barnens agerande, "Så länge han vill" sången med Nancy som blev en höjdare. Ibland roligt, ibland allvarligt och ibland färgsprakande. Min blogg blir mer ett hurra för Säffle. Imponerande att så många barn är aktiva och på sätt får utöva kultur. Hoppas nu det blir många sålda biljetter till de cirka 20 föreställningarna som är planerade i höst. Efter besöket igår kommer jag göra reklam för Oliver och Säffle.