fredag, oktober 31, 2008

Märkligt lövprassel i mörkret

Stod mycket tidigt för några dagar sedan i busskuren och väntade på bussen. Det var tyst, mycket tyst. Då hörde jag något som jag tror att jag aldrig hört tidigare. Ett mystiskt prassel från träden. Kunde det vara fåglar? Eller någon som smög i buskarna. Gick närmare trädet. Det var löv som sakta singlade ner genom luften. Nattfrosten hade gjort att löven tappade fästet. Det såg ut som ett stilla snöfall men det var gula höstlöv. På grund av det var vindstilla uppstod denna ovanliga situation. Jag har aldrig sett och hört något liknande. Kan det vara åldern som gör att jag ser och hör på ett nytt sätt? Det var i alla fall fascinerande.

2 Comments:

At 3:27 em, Anonymous Anonym said...

Hahaha, jag var med om samma sak när jag var på väg från mårten! Trodde att det var nån som smög på mig i skogen, men insåg efter ett tag att det vara var löven.

 
At 1:07 fm, Anonymous Anonym said...

Ja, troligen sa det ar

 

Skicka en kommentar

<< Home