torsdag, augusti 24, 2006

Bra Göran Hägglund!

24 dagar kvar till valet

Ikväll var det startdags för de omtalade partiledarutfrågningarna i SVT1. Först ut var Kristdemokraternas partiledare Göran Hägglund. Tuffa frågor och högt tempo. Han fick många frågor om fastighetsskatten och familjepolitiken. Är det några politiska frågor som han arbetat med och kan är det just detta. Han fick därför möjlighet att ge tydliga kristdemokratiska besked. Som vanligt fick han som kristdemokrat frågor om äktenskapet. Även där raka och tydliga besked. Själv satt jag och väntade på hur många minuter det skulle gå i programmet innan han tog chansen att nämna kristdemokraternas prioriterade frågor. Det gjorde han efter någon minut. Jobben, familjen och de äldre. Skickligt Göran. Jag är stolt över min partiledare och hans insats i TV ikväll. Det skulle förvåna mig om inte denna viktiga utfrågning ger ringar på vattnet och då menar jag procent i opinionsmätningar och ännu viktigare valresultat.