fredag, augusti 25, 2006

Det politiska spionaget

23 dagar kvar till valet

Valtemperaturen stiger påtagligt. Det är ganska typiskt att när kristdemokraternas partiledare Göran Hägglund rosas för sitt framträdande i SVT så dyker det upp en skandal. En tillfällighet? En KDU:are har ertappats med att försöka få valinformation från SSU. Visst oärliga metoder hör inte hemma i valarbetet. Visst är det helt oacceptabelt att göra det den unga kvinnan gjorde. Jag tar fullständigt avstånd. Hela dagen har det varit den stora nyheten som tar bort fokus från kristdemokraternas framgång. Jag kan bara avslöja en sak. Detta är inget nytt. Så länge jag varit med i ledningen för valarbetet i Värmland har vi alltid utbildat partiarbetarna att de ska vara uppmärksamma om någon ringer och säger att de vill engagera sig och att de vill träffa partiledaren osv när han kommer nästa gång och att de frågar när han kommer. Då har jag i alla fall fått lära mig att det kan vara någon med oärliga avsikter från annat parti. Synd bara att det var en KDU:are.