onsdag, oktober 31, 2007

Mina riksdagsmotioner

Läste idag ett reportage i Nya Wermlandstidningen om de värmländska riksdagsledamöternas motioner: det var en beskrivning av de personliga motionerna vi lämnade i samband med den allmänna motionstiden som bara är några veckor på hösten. I tidningen nämndes tre motioner som jag skrivit. Jag är medveten om att kanske inte alla kan beskrivas i tidningen av utrymmesskäl men det blir lätt så att det uppfattas som att jag skrev tre stycken. Verkligheten är att jag lämnade in tio stycken. Självklart inte så många med det beror på att jag tillhör majoriteten i Riksdagen och därmed har direktkanaler till regeringen. För att inte undanhålla läsarna vilka motioner jag skrivit vill jag ge rubrikerna. Många av motionerna har en direkt koppling till Värmland.

För den som sedan vill studera dem är det bara att gå in på riksdagens hemsida, söka på dokument och sedan på motioner per ledamot. http://www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx?nid=427&rm=2007/08&iid=338278373318

- Översyn av rovdjurspolitiken
- Inlandsbanan
- Bilberoendet i glesbygden
- Gränshinder Sverige/Norge
- Avdragsgill friskvård (Om golf)
- Inackorderingstillägg och rättsäkerhet
- Taiwans status i världsorganisationerna
- Vattennivåförändringar i Vänern
- Familje- och äktenskapspolitik
- Behovet av en nationell katastroffond

1 Comments:

At 12:00 fm, Anonymous Anonym said...

zuk r wqf p, sex. ave f, dfb kyumjy! jypo y qnz ls.

 

Skicka en kommentar

<< Home