söndag, oktober 07, 2007

Vart tog myrornas krig i TV vägen?

Vart tog myrornas krig i TV-rutan vägen? Ja ni vet det där bruset som uppstod när kvällens och nattens TV-program var slut. På något sätt fanns en trygghet i detta bruset. Det var då man vaknade och lirkade iväg till sängen efter att ha somnat framför TV:n. En trygghet i nattens mörker och en fast punkt i tillvaron. Nu har jag upptäckt att detta inte finns kvar. Det försvann väl när alla kanaler blev digitala eller rättare sagt när sändningstekniken blev digital. Nu fortsätter sändningarna hela natten. När de ordinarie programmen är slut sänds repriser, text-TV m.m. Ska det behöva vara så? Jag saknar helt enkelt myrornas krig. Hade jag fattat att det skulle försvinna skulle jag ha spelat in 30 minuter på hårddisken och sedsn lagt det hela på en DVD-skiva. För att ta fram när jag somnar framför TV:n och vill bli väckt att signalen och bruset samt flimret i rutan.

1 Comments:

At 8:13 em, Blogger Eva Kihlström said...

Man saknar inte kon förrän båset är tomt, skulle man kunna säga. Jag saknar också medietystnaden. Och pausfågeln i P1.

Frågan är vem som skulle stå på pass och sätta på din teoretiska dvd-skiva när du har somnat? För hustrun sover väl tungt vid det laget?

 

Skicka en kommentar

<< Home