fredag, mars 10, 2006

Det är mycket (på TV) just nu

Kommer hem efter en hektisk vecka i Stockholm och slår mig ner i den sköna fåtöljen föratt njuta av något avslappnande TV-program. En snabb bläddring visar att det går tre program samtidigt som jag gärna vill se. Känner mig som åsnan mellan alla hötappar. Vet inte vilken jag ska välja. På SVT 1 går " Så ska det låta". Kunde ju vara intressant att se den nya uppsättningen. På TV4 går finalen på "Let`s Dance". Hur går det för Anna? Samtidigt går en av de bättre James Bonds-filmerna nämligen "Ur dödlig synvinkel". Jaha. Här gäller det att snabbt bestämma sig. Inspelning av filmen för då kan jag klippa bort alla reklamavbrott. Tänker att sångprogrammet går i repris. Landar i Let´s dance. Blir riktigt uppiggad men får ont i fötterna att bara se dansarna. Det löste sig till slut med programvalet. Tänker för ett ögonblick på den gamla goda tiden när det bara fanns en kanal i svartvitt. Då var det bara att sätta sig i soffan och sätta på TV-n för att se det som fanns. Trots att det kan vara svårt att välja är det bra med mångfald och valmöjligheter.
Kvällen är räddad!

2 Comments:

At 4:14 em, Anonymous Anonym said...

Du fick ihop dina program under fredagskvällen på ett bra sätt ser jag.

Klokt inspelningsval för James Bond är alltid ett starkt kort. Vi ser en Bondfilm här hemma varje fredag kväll under vinterhalvåret med familjen, men ur vår egen samling. Igår blev det "Tid för Hämnd" för våran del.

Jag önskar dig en trevlig Bondstund framöver.

 
At 3:01 em, Blogger Eva Kihlström said...

Håller med! Humle & Dumle rules forever! (Tisdag och fredag kl 16.30)

Och vi skulle ha mindre att forska om.

Hälsning från Media- och Kommunikationsfronten

 

Skicka en kommentar

<< Home