fredag, januari 27, 2006

Vad mycket människor!

Idag befinner jag mig mitt i vimlet bland minst 1200 andra kristdemokrater på
kommun- och landstingspolitiska dagar i Folkets Hus, Stockholm. Konferensen inleddes med ett mycket bra tal av vår partiledare Göran Hägglund. Läs gärna hans tal som bland annat handlade om globaliseringens möjligheter och hot och hur vi i Sverige bör förhålla oss. (www.kristdemokraterna.se) Jag själv har ju varit med i partiet i många år så jag trodde att jag kände de flesta aktiva i partiet. Men icke. Vad många nya det är med här idag. För mig är det inspirerande och det känns bra med tanke på att det är valår. Nej nu måste jag nog gå vidare till nästa intressanta seminarium. I kväll blir det fest i blå hallen i Stadshuset. Se upp! Här kommer vi kristdemokrater från hela landet.